Almelose honkbalclub op zoek naar oud-leden
Uitsmijters ’55 viert jubileum met Nederlands Herenteam Slowpitch

Flyer Uitsmijters55 Jubileumfeest 07.06 1ALMELO – Een demonstratiewedstrijd van het Nederlands Herenteam Slowpitch is het hoogtepunt van het jubileum van honk- en softbalvereniging Uitsmijters ’55, op zondag 7 juni. Sportpark ’t Maatveld is dan het toneel van topsport, muziek, spel en kraampjes met lekker eten en drinken. Oftewel: feest!

Uitsmijters ’55 bestaat dit jaar zestig jaar. De Almelose honk- en softbalvereniging is er een met historie. Veel valt er over de club te vertellen, maar bijna alles is al eens op schrift gezet door oud-bestuurslid Nico van der Woude en na te lezen op de nieuwe website van Uitsmijters’55. De hoofdpersonen in zijn verhaal zijn er niet meer allemaal. Maar Uitsmijters ’55 hoopt dat veel van de nog levende, actieve en niet meer zo actieve (oud)leden 7 juni hun opwachting maken. Bijvoorbeeld bij de honkbal- wedstrijden van oud-leden tegen de huidige jeugd.

Bij deze roept Uitsmijters ’55 oud-leden dan ook op zich voor het jubileumfeest aan te melden via de website www.uitsmijters55.nl.

Maar de demonstratiewedstrijd van het Nederlands Herenteam Slowpitch ’s middags, zal ongetwijfeld voor het meeste spektakel zorgen. Deze attractieve vorm van softbal is een nog niet zo bekend fenomeen, maar speelbaar op allerlei niveaus. Bezoekers van de jubileum dag kunnen dit zelf ervaren bij de demonstraties en try-outs, waarbij ze zelf natuurlijk een balletje mogen slaan of gooien.

Voorafgaand aan het jubileumweekend is Uitsmijters ’55 ook aanwezig op 6 juni op de Rembrandtfiësta. Daar zal ook een slagkooi aanwezig zijn, zodat bezoekers dan ook al een balletje kunnen slaan.
Maar de meest gedenkwaardige dag wordt dus die 7e juni. Alle Almeloërs zijn voor het feest op ’t Maatveld uitgenodigd. Het zal namelijk het laatste jubileum zijn, dat Uitsmijters ’55 op ’t Maatveld viert. Er wordt hard aan gewerkt door de club om een nieuwe accommodatie gerealiseerd te krijgen. En dat gaat ongetwijfeld lukken, dus in 2016 is een volgend feestje te verwachten…

Wilt u meer weten, stuur een mail naar de jubileumwerkgroup.

U55 Contact

Honk- en softbalvereniging Uitsmijters '55